در طول دهههای بعد، نسخههای مجلات گرافیک کامپیوتری (مانند فصلنامه ACM SIGGRAPH ) به طور منظم نسخههایی از قوری را ارائه میکردند: قوریهای روبهرو یا صاف، قاب سیمی، ناهموار، نیمه شفاف، انکساری، حتی پوست پلنگی و قوری خزدار ایجاد شدند.
با نداشتن سطحی که پایه آن را نشان دهد، مدل اصلی قوری قرار نبود از پایین دیده شود. نسخه های بعدی مجموعه داده این مشکل را برطرف کردند.
قوری واقعی 33 درصد بلندتر از مدل کامپیوتری قوری دسته حصیری است. جیم بلین اظهار داشت که در طول یک نمایش آزمایشی در آزمایشگاه، مدل را روی محور عمودی مقیاسبندی کرد تا نشان دهد که آنها میتوانند آن را دستکاری کنند.
یکی از بهترین مدلهای قوری، مدل قوری چینی دسته حصیری است که به تازگی به بازار آمده است و تا به الان از فروش فوق العاده ای برخوردار بوده است.
آنها ظاهر این نسخه جدید را ترجیح دادند و تصمیم گرفتند فایل را خارج از آن اولویت ذخیره کنند.
نسخههای مدل قوری – یا صحنههای نمونه حاوی آن – تقریباً برای هر برنامه رندر و مدلسازی فعلی و حتی بسیاری از APIهای گرافیکی ، از جمله AutoCAD ، Houdini ، Lightwave 3D ، MODO ، POV-Ray ، 3ds Max و یا بهطور رایگان در دسترس هستند.
کتابخانه های کمکی OpenGL و Direct3D برخی از رندرهای سازگار با RenderMan از قوری به عنوان یک هندسه داخلی با فراخوانی پشتیبانی می کنند.
همراه با مکعب ها و کره های مورد انتظار، کتابخانه GLUT حتی عملکرد را فراهم می کندRiGeometry(“teapot”, RI_NULL)glutSolidTeapot()به عنوان یک گرافیک اولیه، مانند همتای Direct3D آن D3DX ( D3DXCreateTeapot()) است.
در حالی که D3DX برای Direct3D 11 دیگر این قابلیت را ارائه نمی دهد، در کیت ابزار DirectX پشتیبانی می شود. [7] Mac OS X Tiger و Leopard نیز شامل قوری به عنوان بخشی از Quartz Composer هستند.
قوری لئوپارد از نقشه برداری ضربه ای پشتیبانی می کند.
BeOS و هایکو شامل یک نسخه نمایشی کوچک از یک قوری سه بعدی چرخان هستند که برای به نمایش گذاشتن امکانات چندرسانه ای پلتفرم طراحی شده است.
صحنه های قوری معمولاً برای خودآزمایی رندر و بنچمارک استفاده می شود.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.